Sista lediga dagen innan det är dags för arbete igen

 
Igår hade jag en hemmapysslardag med lite förberedelser inför Mattias 18-årsdag idag. Jag fixade med blommorna på balkongen och gjorde smörgåstårta som skulle stå och safta till sig under natten till idag.
 
 
 
Det är massor av blommor i jordgubbsplantan nu och mitt i krukan har en vit petunia självsått sig. Matchar ju bra med en vit petunia till de rosa jordgubbsblommorna.
 
 
 
Tomaterna växer sakta men säkert fast det är fortfarande ingen som har mognat.
 
 
 
 
 
Jag passade på att njuta av ananasmellis ute på balkongen. Så otroligt gott med ananas i värmen.
 
 
Kvällen tillbringades i Calle trädgård och vi passade på att njuta av lite gott för att fira hans namnsdag.
 
 
Calle valde att äta bananbakelse.
 
 
Jag föredrog chokladmousse med jordgubbar och björnbär - ,fantastiskt gott!
 
 
Nu ska jag sätta igång med att garnera smörgåstårta så allt är klart tills Mattias gäster kommer och firar honom. Hoppas ni alla får en riktigt fin söndag! Kram på er 💖
 
Emma Engström

Stort grattis till Mattias, så kul att bli 18 år :D Det kändes lite speciellt när man fyllde det faktiskt, kul! Vad kul att ha egna tomater, tycker faktiskt de är betydligt godare än de man köper. Sån lyx att ha hemma och plocka när de blir mogna :> Hoppas du får en jättebra dag fina du <3 KRAM

Svar: Tack fina du! Ja, det är verkligen stort att fylla 18 år 😊 Visst är det en himla skillnad på egenodlade tomater och de som man köper i butik - underbart att plocka en solmogen tomat direkt från grenen på balkongen 😍 Tack så mycket fina vännen och jag hoppas du får en underbar start på veckan! KRAM 💖💖💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Mirjam

Härliga bilder igen <3 Ha det nu så gott i firandet. Kram på're

Svar: Tack så mycket! Kram tillbaka och ha en riktigt bra start på veckan 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Jasmine

Hoppas att du har haft en fin söndag och att firandet för sonen blev lyckat.

Svar: Tack för din kommentar! Jag ska hälsa maken att du tyckte chokladfondanten såg god ut.

Kram

Svar: Tack - det blev en riktigt fin söndag och ett lyckat firande 😍Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Christina

Vad gott med smörgåstårta!
Så du börjar jobba imorgon...kanske tänker du då som jag att semestern alltid går för fort. Även om man trivs på sitt jobb så är det ju gott med semester.

Må gott och ha en fortsatt fin söndag!

Svar: Visst är det - roligt att göra sin egen dessutom 😍Jo semestern har gått fort, men jag har hunnit med det jag ville under ledigheten så det känns helt okej att börja jobba igen idag 😊 Tack - hoppas du får en riktigt fin start på veckan! Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Biggeros

Vilken fest du tar oss på med goda desserter, lyxiga smörgåstårtan som jag fick se sitt slutliga resultat. Vilka fina blommor du har på din balkong!!
Idag har vi fått upp en takfläkt i köket och promenerat tidigt i morse. Alltså ganska så lugn söndag.
Trevlig kväll vännen <3

Svar: Tack! Tårtorna blev riktigt goda båda två 😋 Jag älskar att pyssla ute på balkongen och blommorna verkar uppskatta det 😍Härligt med en takfläkt - kan behövas när ni har så varmt! Hoppas du får en underbar start på veckan vännen! Kramar 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Carro

Så mysigt du har det och goda efterrätter 💕

Svar: Tack så mycket! Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Pauline Hurtig

ha en fin vecka! :)

Svar: Tack så mycket och detsamma! Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Kort

Känns så härligt att du är redo för jobbet efter semestern, Jag hade ju sommarlov, dock inte lika långa som barnen och de sista åren kröp alltid känslan på att jag vill inte börja jobba igen... Hade inte hunnit vila färdigt, stressen fanns där fortfarande... Älskade ungdomarna jag jobbade med men kände inte att jag hade kraft nog att ge dem allt de behövde... Om tomaterna inte hinner mogna före frost så klipper jag av kvistarna och hänger dem i ett fönster och de mognar där, ingen tomat till spillo... Så kul att se rosa jordgubbslommor, har själv bara vita... kram

Svar: Jo i perioder känns det ju så att man inte är riktigt redo att jobba igen efter en ledighet. Tack och lov så känns det okej att börja jobba igen idag 😊Jag fick göra så med de sista tomaterna förra året. De flesta mognade, men några enstaka skrumpnade ihop och gav upp istället. Vi får hoppas på sol så de blir härligt mogna innan hösten kommer 😍 Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Ullie

ja men grattis mattias igen 18 fyller min prins i aug nu . den älsta utav dem
mn gud vilken go smörgåstårta du gjort duktiga dej o så myssigt
tänk redan dt gått så lång tid som ett naffs så va det slut
många goa kramar

Svar: Tack! Ja, tänk vad de växer våra små barn 😁 Tack - älskar smörgåstårtor och tycker de är roliga att göra 😍Många goa kramar tillbaka vännen 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Beatrice

Hoppas det blir n bra dag att fira honom på!! 😍 och jag hoppas även det känns bra att återkomma till jobbet snart!

Svar: Tusen tack fina du! 😍 Det blev ett väldigt lyckat firande och snart ska jag bege mig iväg till jobbet 😁 Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Emelie Andersson

Åh smörgåstårta, det verkar vara en favorit hos er också :D så gott! <3

Svar: Ja, det är ju så gott med hemgjord smörgåstårta 😍 Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

petra

smörgåstårta låter aldrig fel, hoppas ni hade det mysigt, kramar

Svar: Den blev riktigt god och firandet blev mysigt - härligt att få träffa alla barnen på en gång 😍 Kramar 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Fotograf - FuckCancer - Tessie

Sv: Det var verkligen fantastiskt och mysigt på alla sätt och vis att äntligen få ses. Kändes lite overkligt att få vara nära honom, eller någon i huvudtaget igen. Har ju inte ens kramat någon på flera månader. Nu vet vi tyvärr inte igen när vi kan ses, men vi hade tur att vi kunde ses denna veckan iaf. <3 Tack fina! Kram <3

Svar: Håller tummarna för att ni snart ska kunna ses igen! Kram fina du 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Linda

Vad mysigt ni har haft det. Hoppas att firandet av Mattias blev lyckad med smörgåstårta och allt.

Ha en bra start på veckan och jobba lugnt finaste vännen! <3

Massor av stora kramar finaste du! <3 <3 <3

Svar: Vi hade det riktigt mysigt och firandet blev lyckat 😍
Tack finaste vännen och detsamma! 💖

Massor av stora kramar finaste du! 💖💖💖
Antiinflammatorisk.blogg.se