Slutspurten av semestern

 
Hej på er! Hoppas allt är bra med er och att ni har fått en fin start på helgen! Jag ska börja jobba igen på måndag efter 4 veckors semester. Känns helt okej för jag har haft det bra under min ledighet. Igår bestämde vi oss för att vi skulle lyxa till det lite på kvällen så vi laddade på med stora räkor, aioli, honungsmelon och gott vin ute i Calles trädgård. Calle njöt av ciabatta med stark lagrad ost till också, men jag försöker så gott jag kan att undvika saker som triggar inflammationer i kroppen så jag avstod från det. Blev riktigt mätt och belåten ändå!
 
 
Eftersom jag bor i Norrköping som är en av Sveriges städer där det finns spårvagn så blev jag lite extra glad när jag hittade ett portugisiskt vitt vin med en gul spårvagn på - precis som "Gamla ettan" som finns här i stan. Vinet var riktigt gott så det kan jag rekommendera!
 
 
Det var underbart väder igår kväll så vi satt ute i trädgården rätt så länge och njöt.
 
 
Vi avrundade sedan kvällen med lite serietittande. Så avkopplande att slötitta på olika serier.
 
 
Min nya livsstil har verkligen haft en positiv inverkan på mitt blodtryck! Bara att hålla i nu så får jag se vad min läkare anser om mitt behov av blodtryckssänkande medicin när jag träffar henne nästa gång.
 
Idag blir det förberedelser här hemma inför Mattias 18-årsdag imorgon. Tänk att min yngsta redan fyller 18 år!!! Ska fixa grunden till smörgåstårtan idag så garnerar jag den imorgon.
 
Hoppas ni alla får en riktigt fin lördag! Kram 💖
Hilma Eklund

Det är så härligt att värmen och solen kommit tillbaka lite, man får lite annan energi 💛 hoppas du kan njuta av helgen nu innan jobbet börjar igen. Kram! 💛

Svar: Visst är det underbart! Tack fina du och ha en fantastiskt fin söndag! Kram💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Pauline Hurtig

så skönt att du har haft en bra semester, hoppas det går bra att börja jobba :)

Svar: Tack! Ja, den har varit riktigt bra! Kramar 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Emma Engström

Vad glad jag blir att du hittat något som funkar så himla bra för dig, att det får dig att må bättre och sen såklart att du blir mätt på det du äter även om vissa saker utesluts liksom! Jätteroligt att du fick tag i vinet också, aldrig sett det innan :D Men vilken underbar kväll ni måste ha haft, perfekt sommarkväll <3 Kram fina du! <3

Svar: Tack fina du - du är alltid så snäll och omtänksam!!! 😍 Hoppas du får en mysig söndag vännen! Kramar 💖💖💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Lisa

Vad fort tiden går. Min man har redan haft 2 veckor och har två veckor kvar bara.
Härligt att du har haft en bra semester och att det till och med inverkat positivt på ditt blodtryck :)
Härliga bilder :)

Ha en fin lördagskväll kram <3

Svar: Ja, veckorna bara far i väg känns det som 😆 Jag tror att återhämtningen under semestern har varit bra för mig på många plan och min ändrade livshållning har nog gjort sitt också 😊 Tack så mycket!Hoppas du får en riktigt fin söndag! Kramar 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Mirjam

Så gott det ser ut med räkor, melon och vin...och en fin avslutning på semestern. Lycka till i morron med firandet och grattis till den "lille"
Kram på're

Svar: Det var riktigt gott - bäst att passa på att mysa och äta så gott ända in i det sista 😁 Tack så mycket! Firandet har gått bra och minstingen är nöjd med sitt firande 😍 Kram tillbaka 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Jasmine

En så himla trevlig kväll! Ni ser ut att ha haft det bra.
Önskar dig en fortsatt fin helg och positiv uppladdning inför arbetet.

Svar: Tack så mycket för dina ord om att köpa barnkläder. Neutralt är det som gäller för oss än så länge. När bebisen väl är här tänker vi säkert annorlunda, inte sagt att bebis kläs till sagoprinsessa eller byggarbetare i miniformat. :P

Kram

Svar: Ja, det var helt underbart 😍 Tack så mycket fina du!💖
Kramar 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Kort

I stressen på jobbet har jag dragit på mig högt blodtryck flera gånger... Första gången sa min läkare min ordination är att du rider och går med dina hundar så mycket du orkar, sedan ska du vila emellan, jag sjukskriver dig två veckor (hade påsklov tredje veckan) Efter tre veckor var jag tillbaka till normala värden... Andra gången jag hade för högt blodtryck följde jag den första rekommendationen och fixade det igen... Sedan kom tredje gången gillt, då orkade jag inte fixa det så nu är det medicin som gäller.... Fortsätt kämpa på du gör det så bra! Kram och hoppas sista semesterhelgen blev mysig...

Svar: Tack vännen! Ja, det gäller att lyssna på kroppen och påverka de faktorer som man faktiskt kan påverka för att man ska må bättre 💖 Stor kram fina du 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Linda

Vilken mysig fredagskväll ni hade och vinet ska jag testa någon gång. Lycka till med fortsättningen av din nya livsstil.

Hoppas att du har haft en mysig lördag finaste vännen! <3

Massor av stora kramar finaste du! <3 <3 <3

Svar: Vi hade jättemysigt och jag kan verkligen rekommendera vinet! 😊 Tack - jag kämpar på 🙏
Tack finaste vännen och jag hoppas du får en fin söndagskväll! 💖

Massor av stora kramar finaste du! 💖💖💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Emelie Andersson

Åh första bilden, gud så gott! 😍 hoppas att det går bra förstajobbdagen, men njut imorgon också 😍

Svar: Vi njöt verkligen - räkorna var fantastiskt goda 😍 Tack fina du! Kramar 😍💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Carro

Stort grattis till din yngsta son och vilken mysig kväll ni hade! 💕

Svar: Tack! Ja, vi hade det supermysigt 😍 Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Alice

Åh, spårvagnsvinet måste jag ju verkligen testa, haha! Ska nog dra till systemet redan i veckan och köpa hem det! <3 Wow, att han fyller 18, det måste kännas stort! Min syster fyllde 18 i mars och jag tyckte det kändes helt sjukt så jag kan bara föreställa mig hur mina föräldrar kände sig, haha! Många kramar, njut av sista dagen ledigt. <3

Svar: Det är verkligen lättdrucket - så varm rekommendation på det! Ja, tänk att min yngsta redan är 18 år!!! Tack fina du! 😍 Många kramar tillbaka och njut av söndagskvällen 😍💖💖💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Veiken

Självklart ska man lyxa till det när semestern börjar närma sig sitt slut. Vädret blir ju en extra bonus för lyxeriet.
Hur gör du för att äta och leva inflammatoriskt och blodtryckssänkande! Jag skulle nog behöva några tips! :)
Kramar

Svar: Vädret under helgen och smaskig mat har verkligen varit ett bra avslut på årets sommarsemester - underbar helg helt enkelt! 😍 Det är egentligen inte så krångligt med antiinflammatorisk kost. Jag har börjat i liten skala och märker redan av resultat. Jag har tagit bort allt mjukt bröd i vardagen och ersatt det med Wasa Rågi. Jag äter flera olika sorters frukter och grönsaker varje dag. Jag äter mycket fisk (lax, torsk, tonfisk, makrill) men snålar med potatis, ris och pasta och tar väldigt små portioner av det eller byter ut det mot wokade grönsaker eller en stor sallad. Jag försöker undvika produkter med tillsatt socker så det blir naturell yoghurt med färsk frukt i för mig. Jag är inte sten hård mot mig själv utan vill må bra både mentalt och fysiskt så jag unnar mig att tänja lite på gränserna när jag känner att jag behöver det. Hur som helst så har jag ju lyckats att både gå ner i vikt, få mindre ledvärk och ett lägre blodtryck så helt fel kan det ju inte vara 😁 Kramar 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se