Utflykt till Linköping

 
God morgon! Hoppas ni alla hade en riktigt fin tisdag. Jag och Calle bestämde oss för att ta en utflykt till grannstaden Linköping. Vi började med att leta upp en restaurang för att äta lunch och vi hamnade på Hörnan.
 
 
Calle beställde en Ceasar sallad med massor av räkor och jag beställde något som hette Pink grass - någon form av hamburgare. Det var gott, men min kropp gillar verkligen inte den typen av mat längre. Känner rätt så snart när jag har ätit att det blir för mäktigt och alldeles för fett även om det är gott rent smakmässigt. Jag får återgå till mina nya bättre matvanor när semestern är slut nästa vecka. Mycket lättare att hålla fast vid rutinerna då.
 
 
Bortsett från att vi åt i Linköping så blev det lite strosande i butikerna inne i city och där fyndade jag boken "Omgiven av psykopater" för bara 25 kronor på Myrorna. Den såg helt ny och oläst ut, så det var nog någon som hade fått den och inte ville ha den. Jag har tidigare läst "Omgiven av idioter" så det ska bli intressant att läsa den här också!
 
När vi hade tröttnat på de centrala delarna så åkte vi ut till IKANO huset och strosade runt där en stund och sedan avrundade vi med en sväng inne på IKEA.  Efter det bar det iväg hemåt. Min kropp var lite tråkig igår gällande ledvärken så det tog rätt mycket på krafterna att gå så mycket utan några direkta uppehåll förutom när vi åt lunchen. Blev vila hemma på kvällen iallafall.
 
 
 
 
På vägen hem från Linköping stannade vi till vid Ica Kvantum i Klockaretorpet så jag kunde fylla på med frukt och lite annat här hemma. Måste ju ha min frukt nu när jag försöker att vara snällare mot min kropp. Jag har tidigare skrivit om varför man ska äta äpplen och ananas, men inte om vindruvor, så det kan jag ju passa på att berätta nu.
 
Vindruvor har många dokumenterade hälsoeffekter. De är bra för hjärtat och de kan sänka blodtrycket, minska inflammation, förebygga diabetes och ge en bättre blodsockerbalans. Vindruvor innehåller cirka 20 olika antioxiderande ämnen! Man kan avgöra hur mycket antioxidater en druva innehåller genom att titta på dess färg - ju starkare färg druvan har desto mer antioxidanter innehåller den! Antioxidanter skyddar bland annat kroppen mot skador orsakade av fria radikaler. Det finns forskning som visar att vindruvor kan sänka högt blodtryck. Forskare menar att man genom att äta tio vindruvor om dagen kan sänka blodtrycket och få en bättre hjärtfunktion. Vindruvorna innehåller särskilt höga nivåer av antioxidanter och bland annat fytokemikalier och då särskilt flavonoider. Förutom antioxidanter innehåller vindruvor kalium som också kan fungera som ett skydd mot högt blodtryck.
 
Nu önskar jag er alla en riktigt bra onsdag! Kram på er 💖
 
 
Linda

Det verkar som att ni hade en bra tisdag ändå. Bra att du vilade på kvällen.

Ha en bra onsdag finaste vännen! <3

Massor av stora kramar finaste du! <3 <3 <3

Svar: Ja, vi hade jättetrevligt 😊
Tack finaste vännen och jag önskar dig en riktigt fin torsdag! 💖

Massor av stora kramar tillbaka finaste du! 💖💖💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Sara Ekman

Så trevligt med utflykt! :) Ja vindruvor är himla gott <3

Svar: Ja, det är roligt med lite miljöombyte 😊 Visst är det gott - älskar vindruvor! Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Veronika

Hej, jo det blev lite blandning av blogg ber om ursäkt för detta har aldrig hänt tidigare väldigt retfullt.

Jag som är fruktallergiker kan inte äta så mycket, absolut inte äpplen eller ananas men vindruvor är gott tar till mig informationen och ska införskaffa mer av den varan.

Det är tröttsamt att gå långa sträckor, själv har jag haft problem med min vänstra höft i 2 månader har inte kunnat gå långa sträckor är rådd att inte göra det pga misstänkt inflammation och igår fick jag svaret av en fysioterapeut, ischias och inflammation i stora sätesmuskelns säck. Så inga långa promenader bara det allra nödvändigaste.. nåja kunde vara värre.

Salladen som Calle tog såg god ut, ps) har inte läst någon av böckerna men har sneglat på dom!

Ha det gott

Kram/Veronika

Svar: Så ledsamt med din kropp - hoppas inflammationen lägger sig snart! Hemskt att behöva ha ont när man ska röra på sig 😔💖Calle var väldigt nöjd med sin sallad och hade jag haft lite bättre förstånd och inte gått på impuls så hade jag också tagit en sallad 😆

Hoppas du får en riktigt fin torsdag! Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Eva`s blogg

Men va mysigt, räkor är alltid ett säkert kort, du har det bra du vännen kram

Svar: Visst är räkor gott - jag borde också ha tagit det 🙃 Vi hade verkligen jättemysigt! Kram vännen och ha en fin torsdag 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Enna

Vilken härlig dag ni haft med ett bra fynd och otroligt god mat! Ha en underbar onsdag :)

Svar: Tack fina du! Ja, vi hade det riktigt härligt! Kram och ha en underbar torsdag vännen 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Netti Starby

Vilken härlig utflykt ni åkte iväg på men det var tråkigt att magen kändes efter maten. Men det såg verkligen gott ut och ha en fortsatt fin dag! <3 Kramis

Svar: Vi hade det riktigt bra och jag borde ha lärt mig vid det här laget vad min kropp mår bra av och inte, men ibland faller man in i gamla vanor. Tack och ha en underbar torsdag vännen! Kramar 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Louise

Men åh vad mysigt med en roadtrip! :)<3

Svar: Visst är det härligt att dra iväg lite då och då 😊 Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Bland Kastruller och vinglas

Härligt med en utflykt och lunchen såg inte helt fel ut.

Kram kajsa

Svar: Det är så mysigt att dra iväg på små utflykter och få ett avbrott från vardagen 😊 Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Mirjam

Salladen såg ju god ut i alla fall...för att inte tala om frukten!
Synd att magen och kroppen inte klarar den typen av mat, förvisso gott men mår man inte väl av det så låt bli! Kram på're

Svar: Frukten var underbart god - älskar frukt! 🥰 Hoppas du får en riktigt fin torsdag! Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Yasmine

Jag vet ju att vindruvor är nyttigt men hade inte koll på all den infon! Sk bli så spännande att följa din nya blogg 🙂 Kram ❤️

Svar: Tack - så glad jag blir! Kram 🥰💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Emma Engström

Vad mysigt att ha gjort en tur ihop! Ikea var otroligt längesen jag var till nu, lite kul att gå och strosa i :D Blev det något fynd? Hoppas du tar hand om dig och får tillbaka lite krafter <3 Så kul att kika in här nu för man lär sig otroligt mycket, hade ingen aning om detta med vindruvor heller faktiskt! :D Kram <3

Svar: Visst är det roligt att strosa omkring på IKEA - man hittar ju alltid en massa skojiga saker som man kanske egentligen inte behöver 😆 Tusen tack fina du! Hoppas du får en riktigt fin torsdag! Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Pauline Hurtig

vad mysigt! :)

Svar: Ja, vi hade det riktigt mysigt 🥰 Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Carro

Vilken mysig dag ni haft 😍

Svar: Ja, vi hade riktigt mysigt 🥰 Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Emelie Andersson

Wow vilken sallad! Jag älskar ju sallad! 😍 vad mysigt!

Svar: Calle var riktigt nöjd med salladen 😊 Ja, vi hade jättemysigt. Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

annelie

va, kul me en ny blogg ;) åh den boken vill jag oxå läsa stod och tittade på den en gång :D kramisar på dig vännen

Svar: Tack! Ja, den är helt okej än så länge boken 😊 Kramar tillbaka vännen 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Ullie

visst inte så om vinruvor mer än bra mot iabetes.
va mysigt ni har vännen . maken har inte sem i år så vi ska slappa o ta någon utflykt å o då

ta han om er och massa goa kramar

Svar: Ja, jag har också läst att de ska vara bra mot diabetes. Då förstår jag att ni tar en utflykt lite då och då.Hoppas du får en riktigt fin torsdag vännen! Massor av stora goa kramar tillbaka 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Fotograf - FuckCancer - Tessie

Sv: Vad fint att du tittar in, självklart vill jag fortsätta följa och kommentera! :)

Ja, jag blev så förälskad när jag såg dom på en hylla långt in i ladan. Dom fick följa med hem, var ingen tvekan! Kram <3

Svar: Så glad jag blir 😊 Du gjorde ett riktigt bra fynd tycker jag 😍 Kram 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se

Anonym

Härliga Helena så härligt att du unnar dig en god lunch fast den inte är så nyttig. Efter semestern är det nya tag. Någon gång får man sväva ut. Just nu är jag guff med kosten och unnar mig knappt frukt. En eller annan gång blir det lite melon. Hallon och blåbär är bättre för mig och är mlndre kolhydrater. Härligt med en utflykt till Lindköping. Ta vara på dig och tack för ditt tips=)
Kram
Biggeros.blogg.se

Svar: Tack vännen! Ja, ibland så måste man få unna sig - dag blir det lite nyttigare för vi ska ha räkfrossa ikväll 😍Hoppas du får en underbar fredag! Kramar 💖
Antiinflammatorisk.blogg.se